I år firar Luka Moodyssons film Fucking Åmål 25 år. Den var då en lika välförtjänt som oväntad succé. Vad säger den om vår tid?
Nedslag från den digitala tundran. Hur går snacket? Vad tisslas och tasslas det om just nu? Tips, tankar och idéer om allt ifrån AI till varumärkesbyggande och precis allt där emellan.
I år firar Luka Moodyssons film Fucking Åmål 25 år. Den var då en lika välförtjänt som oväntad succé. Vad säger den om vår tid?
Vad har svenska Fortnox gemensamt med Microsoft Teams? Båda är duktiga på varumärkesbyggande men bjuder på UX som har mer att önska.
I veckan gick Studiums nya webbplats i mål och vi passade på att ställa några frågor i farten.
I veckan lanserade Meta sina nya AI-glasögon, ett samarbete med klassiska Ray-Ban. Nu kan du ta ett stort kliv rakt in i framtiden och samtidigt se ut som Bob Dylan 1965. Men hur ska vi glasögonormar kunna använda dem?
Riksbanken har inte lyckats påverka priset på tomater trots experiment av minusräntor och rekordhöjningar, så hur ska de då hantera AI och framtidens tomatodlingar?
När AI-chatten ChatGPT lanserades förra året väcktes många tankar. Som webbutvecklare var den första tanken – vad kommer det här innebära för våra kära hemsidor?
Produkterna är på plats. Sajten ser tipp-topp ut, är snabb som en gasell och köpknapparna är stora, färgglada och klickaptitliga. Men var är kunderna?
Tundran Digital Explorers is a part of Thinc Collective, a group of entrepreneur-driven companies within the marketing and commtech industry. By using the power of the collective and the skills of the specialists we challenge the limits of what is known as communication and what it can do for our clients, our employees and to contribute to a better world for all. Read more >>