Konvertering och leads, men genom förtroende och relationsskapande snarare än aggresivt sälj – det var säkerhetsföretaget Svenska Alarms tydliga direktiv inför projektet att bygga ny hemsida.
Bakgrund
Svenska Alarm har genom en tydlig strategi och ett starkt entreprenörskap växt organiskt till ett av Sveriges största leverantörer av trygghetslösningar för hem och företag.
Uppdrag
I en bransch där försäljningen präglas av kvantitet har Svenska Alarm valt en annan väg där förtroende är A och O. Genom utbildning och schyssta ägarvillkor för sina kunder bygger Svenska Alarms affärsmodell på långsiktiga relationer med sina kunder vilket ska speglas tydligt redan vid första besöket på hemsidan.
Resultat
Vi byggde en hemsida där kunden snabbt och enkelt hittar all den information den behöver, både om priser, utrustning och funktionalitet för att kunna ta ett klokt beslut kring sin hemsäkerhet. Med den nya hemsidan har vi inte bara lyckats öka antalet nya leads utan även höja kvaliteten på dem.